Pagina's

zondag 16 augustus 2015

Volle Maan



Het was een mooie dag, die vrijdag, maar ik had niet veel tijd gehad om er bij stil te staan. Allereerst moesten er een koffers en tassen gepakt worden, want ik ging een lange week op vakantie. Lief zou me alleen de weekends vergezellen, want met net een nieuwe baan kon hij geen vrij krijgen. Er is weinig afleiding waar ik heen ga, geen internet en televisie en radio zal ik ook niet gebruiken. Dus ik moet mezelf entertainen. Er ging dus een stapel boeken mee en ook nog allerlei spullen om soulcards mee te maken. Voor de rest hou ik het bij wandelingen en van de tuin genieten. Daarnaast moest ik ook nog de laatste voorbereidingen voor ons maanritueel van die avond doen. Ik was er al een paar weken mee bezig geweest, maar je kent het misschien wel, dat het idee wat je hebt langzaam rijpt ergens in je gedachten tot dat het vlak van te voren zijn juiste vorm aanneemt. In mijn geval zorgde dat voor nog wat voorbereidingen op het laatste moment. En toch ben ik altijd op tijd klaar, maar wel vlak van tevoren.

Flo zou eerst mij en dan Maris ophalen, zodat we niet teveel met onze spullen zouden hoeven sjouwen. Gezamenlijk reden we naar het strand, we hadden de kortste route door de duinen uitgekozen, maar besloten er toch om nog wat verder te wandelen door de duinen, zodat we bij een rustiger stuk strand uit zouden komen. Wat een super beslissing, want toen we een tijdje het pad volgden zagen we een vos midden op het pad staan. Ze bleef staan, ging zelfs nog even zitten en liet zich geduldig op de foto zetten. En toen we een paar mooie plaatjes geschoten hadden vervolgde ze haar weg weer. Wat een prachtig cadeau om zo de volle maansnacht te beginnen.

Ook de rest van de avond was perfect, onze gesprekken en het ritueel, het sloot allemaal zo mooi aan bij de thema’s waar we eerder deze cyclus mee gewerkt hadden dat het echt een bekroning was op de processen die we ingegaan waren. En alles was mooi. De zonsondergang aan de ene kant, de volle maan daar recht tegen over en daar tussen wij, die ons met elkaar en de godin verbonden.  Wij die loslieten en ons daarna weer openstelde om nieuwe andere dingen in ons leven toe te laten. En het was goed!


Ik kan niet anders zeggen, dan dat ik heel dankbaar ben voor deze avond, met zijn mooie ontmoetingen en inzichten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten